vart är vi påväg egentligen?

Har kommit hem från träningen för ett bra tag sen,  men har inte orkat hoppa in i duschen. Har absolut inga planer för ikväll. Orkar mest troligen inte hitta på något heller, är sliten efter två dagar i skolan? Hur illa är inte det...

På tal som skolan så har var och en precis fått börjat skriva en krönika. Man har fått välja precis vilket "tema" som helst och jag har valt att skriva om det "nya träningsmodet". Jag är så sjukt less på folk som kommer till gymmet och ser ut som om det precis har kommit från en bal eller något liknande.. Man ser verkligen hur det har stått framför spegeln i flera minuter för att få den rätta looken.  Vissa har 43642 lager med smink,  någon har söndersprejat och möjligtvis utsläppt hår eller en "20 -minutersfrilla". Någon har  två linnen som matchar varandra medans en annan går med upprullade byxor som sitter extra tajt kring arslet och har endast en sport-bh som överdel där brösten håller på att ramla ut.  Det är faktist inte bara så att det fixar upp sig för inte någon som helst anledning. Nej, jag tror att vissa är där för att visa upp sig. Varför vet jag inte, kanske är det så att man inte har någonting annat för sig?

Jag kan faktist inte heller bara kritisera tjejer eftersom att det finns killar som gör precis samma sak. Dom kanske inte sminkar sig eller bara har en sport-bh som överdel men jag är säker på att det har stått och fixat frillan eller simmat i axe innan de kliver in i träningslokalen.

När jag senast var och tränade hörde jag några killar som stod och pratade med varandra. Den ena killen sa till den andra en möjligtvis ironisk mening men det var ett bevis på att tanken faktist fanns där. Om jag inte minns fel löd meningen något åt det här hållet: " Men du är ju bara här för att spana in brudar. Det är ju därför du ser ut som du gör" Patetiskt tycker jag..

Vad jag vill komma med denna kritik är att träningslokalerna är till för att träna skiten ur sig och svettas som en idiot. Inte gå runt och se ut som en uppstoppad jävla träningsbarbie. 

Rätta mig gärna om jag har fel.

Skönt att jag fick det ur mig. Nu ska jag duscha, vi hörs imorgon gissar jag på!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj inte visste jag att du var en sån kritiker. Men jag håller med dig. Du har helt rätt.

2009-01-10 @ 08:47:05
Postat av: susan

hejhej



Jag och min kompis har veckans 2 frågor i vår blogg =) Vill du kika in och svara ?



Du får gärna fortsätta kika in hha :D

2009-01-10 @ 11:55:44
URL: http://tyrassusans.blogg.se/
Postat av: maja

fantastiskt bra sagt!

2009-01-10 @ 14:57:07
URL: http://majaasoderberg.blogg.se/
Postat av: stina

yeah, you go girl

2009-01-10 @ 16:16:00
URL: http://stiinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0